שימושים באוזון לבריאות והיגיינה

שימושים באוזון לבריאות והיגיינה

מאת עידן סער

החמצן הרגיל שאנחנו מכירים מופיע בד"כ בצורה של מולקולות המכילות 2 אטומי חמצן כל אחת (O2), כי זהו מבנה יציב יחסית. האוזון גם הוא גז הנמצא באטמוספירה באופן טבעי, אך בכמויות קטנות מאד, ובו כל מולקולה מורכבת מ-3 אטומי חמצן (03). במצב זה המולקולה מאד לא יציבה כי האטום השלישי שואף כל הזמן להתחבר לאטומים או מולקולות אחרות בהם יש עודף אלקטרונים. מצב זה עושה את האוזון למחמצן מהחזקים והיעילים ביותר בטבע ולחומר חיטוי מצויין, המשמיד ביעילות מיקרואורגניזמים אנאירוביים לא רצויים כמו וירוסים, חיידקים, פטריות ופרזיטים. לאחר שהאוזון מתפרק, לא נשאר שום רעל אלא רק חמצן, החיוני כל-כך לחיים. האוזון הוא חסר צבע, אך יש לו ריח מאד ברור וקל לזיהוי.

שימוש רפואי באוזון נעשה בגרמניה כבר ב-1870, וב-1893 הוקם בהולנד המתקן הראשון לטיהור מים ע"י אוזון.
מאז נעשו פיתוחים רבים ליישום השימוש באוזון ברפואה ובתחומים רבים אחרים. בתחום הרפואי נתקל השימוש באוזון בהתנגדויות רבות מצד הממסד, בעיקר בגלל שיקולים כלכליים של גורמים אינטרסנטיים שונים, ובעיקר כנראה מצד חברות התרופות, מאחר והאוזון מתפרק מהר ולא ניתן למכור אותו כתרופה.

האוזון משמש כיום בתחומים רבים: בריאות, קוסמטיקה, מזון, תעשיה, חיטוי מים (לשתייה ובבריכות שחיה), וטרינריה וחקלאות.

שימוש באוזון לצורכי בריאות:
טיפולים פנימיים:
1. החדרה ישירה של אוזון לנרתיק: האוזון משמיד מזהמים מסוגים שונים הנמצאים בנרתיק כמו וירוסים, חיידקים וקנדידה ומסייע צמיחה חדשה ובריאה של רירית הנרתיק. זהו טיפול אידיאלי לנשים הסובלות מזיהומים חוזרים בנרתיק, והוא חוסך את הצורך בטיפולים אנטיביוטיים ואנטי פטרייתיים הניתנים בכדורים ובמשחות מקומיות.
2. החדרת אוזון לפי הטבעת ולמעי הגס: טיפול זה עוזר בריפוי צלקות, זיהומים וטחורים פנימיים הממוקמים בחלק התחתון של המעי הגס.
3. טיפול בדם המטופל: מוציאים מהמטופל כמות של דם דרך ערכת אינפוזיה לבקבוק מיוחד שבתוכו מעשירים את הדם באוזון ואז מחזירים את הדם לגוף המטופל. זוהי שיטה יעילה להשמדת וירוסים, חיידקים וקנדידה הנמצאים בגוף המטופל. שיטה זו גם מביאה יותר חמצן לרקמות השונות, מה שעוזר בריפוי דלקות ובשיפור חילוף החומרים באופן כללי.

טיפולים חיצוניים:
עוטפים את האיבר הפגוע (בד"כ רגל) בשקית פוליאתילן אותה ממלאים באוזון וחמצן וכך הורגים את כל המיקרואורגניזמים הלא רצויים וגם מאפשרים ליותר חמצן להגיע לרקמות החיצוניות. טיפול זה מתאים לפצעים של חולי סוכרת או של חולים אחרים עם בעיות במחזור הדם, עם פצעים שלא מתרפאים.

טיפול בעזרת מים עם אוזון:
האוזון מסיס במים פי 10 מאשר החמצן, ובהתאם לרמת הריכוז שהחדירו במים, נשאר האוזון פעיל במים אלה עד מספר שעות. זה מאפשר טיפולים שונים כגון:
1. חיטוי הפה והשיניים
2. חיטוי הידיים (הדרך האולטימטיבית לנטילת ידיים..)
3. שתיית מי אוזון בריכוז נמוך לניקוי פנימי ולהגברת רמת החמצן בתאי הגוף. שתיית מי אוזון יכולה לעזור גם במקרים כמו דלקת בקיבה.
4. אמבט לכפות הרגליים לטיפול בבעיות עור, ובעיקר פטרת עור ופטרת ציפורניים.
5. חיטוי חיצוני של בעיות עור שונות ופצעים מזוהמים.
6. אמבטיה חמה של מי אוזון לכל הגוף. זה מאפשר חיטוי כללי של העור וכן ממריץ את זרימת הדם בעור וברקמות הקרובות אליו. שיטה זו עוזרת לטיפול בדליות, בעיות במחזור הדם ובעיות עור שונות כמו אקזמות, כיבים ועוד.
7. סילוק שאריות פריאון מהגוף

טיפול בעזרת שמן זית עם אוזון:
החדרה ממושכת של אוזון לשמן זית מאפשרת לשמור את האוזון בשמן במשך שנים, במיוחד אם הוא נשמר בקרור. זה מאפשר שימושים שונים כגון:
1. טיפול בבעיות עור ומחלות עור, במיוחד אם הן נגרמות ע"י מיקרואורגניזמים.
2. טיפולים קוסמטיים
3. סילוק שאריות רעילות של PCB מהגוף.
4. עיכוב התרבותם של וירוסים לא רצויים בגוף, כולל HIV.
5. השמדת תולעי Ascaris ומספר סוגים של תולעי סרט במעיים.

הטיפולים הפנימיים בעזרת אוזון מותרים רק לרופאים מוסמכים ומיומנים. גם את הטיפולים החיצוניים בבעיות רפואיות מורכבות מומלץ להשאיר לרופאים המוסמכים שהתמחו בנושא.
אך ישנם טיפולים ושימושים רבים אותם ניתן לעשות בבית בעזרת מכשירי אוזון ביתיים, המאפשרים להכין בצורה פשוטה מים מועשרים באוזון ושמן מועשר באוזון.
בעבר היה נפוץ מאד השימוש במכשירי אוזון לחיטוי חדרי הבית והמשרדים. האוזון משמיד חיידקים וחרקים שונים, כולל את קרדית האבק, ובניגוד לכל התרסיסים הכימיים למיניהם, האוזון לא משאיר שום טיפת רעל בבית, אלא רק חמצן. הבעיה היא שמערכת הנשימה רגישה מאד לאוזון ונשימה רבה מדי של אוזון עלולה לגרום נזק לריאות. לאור העובדה שהאוזון מתפרק מהר מאד, אין שום בעיה להימנע מנשימת יתר של אוזון, גם למי שמשתמש באוזון לחיטוי הבית או המשרד. אך על בסיס טיעון זה, וכנראה גם בלחץ יצרני חומרי החיטוי הכימיים, הגבילו שלטונות הבריאות ברב ארצות המערב את השימוש במכשירי אוזון ביתיים, וכיום השימוש הנפוץ במכשירים אלה הוא בעיקר לחיטוי באמצעות מים או שמן שהועשרו באוזון.

שימוש באוזון לטיהור חדרי הבית:
זהו אחד השימושים הפשוטים והיעילים ביותר שניתן לעשות עם מכשיר אוזון ביתי.
האוזון בריכוז מספיק הורג וירוסים, חיידקים, פטריות ומיקרואורגניזמים אחרים שעלולים להיות מזיקים לנו, כולל את קרדית האבק המצויה בבתים רבים.
האוזון יעיל בניטרול ריחות רעים הנוצרים כתוצאה מעובש, טחב, כימיקלים שונים, צבעים, חיות בית, פולן או עשן סיגריות.
לשם כך מפעילים את מכשיר האוזון בחדר כאשר אין בו אנשים. חלונות החדר צריכים להיות סגורים. האדם שמפעיל את המכשיר מכוון את הטיימר לפי הצורך או לפי מגבלות המכשיר. הוא צריך לצאת מייד מהחדר מבלי לנשום את האוזון ולסגור אחריו את הדלת. לאחר שהמכשיר השלים את פעולתו מומלץ לחכות לפחות 20-30 דקות לפני שנכנסים לחדר.
צריך לזכור שהרקמות היחידות בגופנו הרגישות לאוזון הן ריריות הריאה, ולכן אסור לנו לנשום אוזון מעל ריכוז מסויים.
לאחר שהמכשיר סיים את פעולתו וחיכינו זמן מה, מומלץ לפתוח את הדלת ולחכות עוד קצת כדי לוודא שכל האוזון התפרק ונעלם.
שיטת טיהור זו מומלצת ביותר גם לגני ילדים, לכיתות בית-ספר, למשרדים וכו', לאחר שעות הפעילות.

עידן מטפל ברפואה משלימה וחבר במ.ר.פ.י. (המרכז לרפואה פונקציונלית בישראל).
האבחון נעשה במספר שיטות:
שאלונים של הרפואה הפונקציונלית מארה"ב
קינסיולוגיה
תרמוגרפיה
הטיפולים משלבים ידע מהרפואה הפונקציונלית בארה"ב, הרפואה החדשה (GNM), מגנטותרפיה לפי BioMagScience ועוד.
הטיפולים כוללים ייעוץ בתזונה ובתוספים, תהליכים לטיהור הגוף, הילינג, ביו-מגנטים, צבעים, טיפול תומך בחולי סרטן ומחלות קשות אחרות.

מקור המאמר: articles.co.il

 

Call Now Buttonחייגו אלינו לקבלת פרטים נוספים דילוג לתוכן